Gondolom az már Neked is feltűnt, hogy egyre nagyobb teret hódít meg az Instagram a közösségi médiák háborújában. Azt pedig remélem tudod, hogy ez azt jelenti, hogy bizony nekünk, vállalkozóknak is újítanunk kell és az Instagram felületét is használnunk kell a tartalmaink megosztására.

Erre viszont nem úgy kell gondolni, mint egy kötelező rossz dologra, – bár remélem is, hogy ez nem jutott eszedbe – hanem úgy, mint egy remek, új lehetőségre, ami még nincs annyira agyonhasználva. Emiatt pedig könnyebben tudunk sikereket és eredményeket elérni ezen a felületen.

Ebben a bejegyzésben viszont nem arról szeretnélek meggyőzni, hogy vedd észre az Instagram-ban rejlő lehetőségeket és kezd el használni még azelőtt, hogy a konkurensed kiépíti ott a birodalmát. A gyakorlati felhasználás helyett most 0. lépésként egy rendkívül gyakorlatias és technikai oldalról megközelített mentőövet szeretnék nyújtani, ahol lépésről-lépésre megmutatom Neked, hogyan készítsd el a válallkozásod Instagram fiókját.

Így készítsd el a vállalkozásod Instagram fiókját (útmutató lépésről-lépésre)

Ahhoz, hogy az Instagram fiókod össze legyen kötve a vállalkozásoddal, illetve a már meglévő Facebook oldaladdal, jogosan gondolnád azt, hogy érdemes a Facebook-on keresztül elkezdeni ezt a folyamatot. A tapasztalatom viszont azt mutatja, hogy sokkal könnyebb lesz a dolgod, hogyha egyenesen a mobilodról, az Instagram alkalmazásából kezdesz neki a folyamatnak.

0. lépés – Töltsd le az Instagram alkalmazását a telefonodra

(A biztonság kedvéért leírom, hogy igen, ez egy olyan mobil alkalmazás, amit ugyan elérhetsz a laptopodon keresztül is, viszont sokkal bonyolultabb azon keresztül használni. Képet feltölteni például csak külön szoftverek letöltésével tudsz. Ráadásul ezt a felületet a mobilra találták ki és fejlesztették le, úgyhogy célszerű ezt alapból is ott használnod.)

A regisztrációt ugyan el tudod végezni laptopról is, viszont az Instagram későbbi használatánál úgysem úszod meg, hogy letöltsd az alkalmazást, úgyhogy ha még nem lenne meg, akkor gyorsan kattints ide a letöltéshez: App Store-ból innen éred el, Google Play áruházból pedig innen.

1. lépés – Regisztráció megkezdése

Miután letöltötted és megnyitottad az alkalmazást, akkor felajánlja az Instagram, hogy bejelentkezz azzal a fiókoddal, amelyikkel a Facebook-ot is használod. Amennyiben saját magadnak szeretnéd létrehozni a privát fiókodat akkor nyugodtan válaszd ezt az opciót, viszont a vállalkozásod Instagram fiókjához kattints a “Sign up”, azaz Regisztrálok gombra.

Amennyiben van már Instagram fiókod, akkor miután megnyitottad az alkalmazást, navigálj át a saját profildra, majd kattints felül a felhasználónevedre. Ezt követően pedig látni fogsz a profilod alatt egy “+ Add Account” lehetőséget. Ezt kell választanod ahhoz, hogy új profilt hozz létre.

Miután ezzel megvagy, akkor ugyanúgy, mint az első bejelentkezés esetében, felajánlja az alkalmazás, hogy bejelentkezz a már meglévő profiloddal. Itt kell alul kiválasztanod a “Sign up” opciót.

Instagram fiók létrehozása

Ezt követően 2 opciód lesz. Vagy a Facebook profiloddal kezded el a regisztrációt, vagy pedig egy telefonszám / e-mail cím megadásával. Ezutóbbit válaszd, tehát a telefonszám / e-mail cím megadását.

2. lépés – Alapadatok megadása

Miután kiválasztottad a telefonszám / e-mail cím opciót, akkor add meg a céges e-mail címedet, amihez kötni szeretnéd az Instagram fiókodat.

Instagram fiók létrehozása

Ezt követően kell megadnod a nevedet (itt a saját nevedre gondol a rendszer, a felhasználónevedet pár lépéssel később fogod tudni megadni, viszont természetesen használhatod mindkettőhöz ugyanazt, pl. a vállalkozásod/márkád nevét). Ez után pedig már csak a jelszavadat kell megadnod, amivel majd be tudsz jelentkezni a fiókodba.

Amint ezzel is megvagy, akkor igazából már végig is értél a folyamat első felén.

Apró finomhangolások vannak már csak. Amennyiben nem ugyanaz a felhasználóneved (tudod, ez az a név, ahogyan majd Instagram-on keresztül megtalálnak Téged az érdeklődőid), mint a korábban megadott neved, akkor azt ennél a lépésnél tudod átírni. Amennyiben viszont jó a felhasználóneved akkor nyomj rá a “Get Started” gombra, hogy elkezdje létrehozni az Instagram a fiókodoat.

Instagram fiók létrehozása

Ezt követően kell megadnod, hogy elmúltál-e már 18 éves. Továbbá felajánlja az Instagram, hogy a Facebook ismerőseid, illetve a névjegyzékedben szereplő kontaktok alapján keres Neked olyan felhasználókat, akiket követni tudsz, viszont ezzel nem fontos foglalkoznod első körben. Nyugodtan nyomogasd alul a “Skip” gombot ezeknél a lépéseknél.

Majd, miután megvagy ezekkel, akkor el is érkeztél arra a pontra, ahol profilfotót tudsz feltölteni a fiókodhoz. Ha szeretnéd akkor ezt nem muszáj most egyből eszközölnöd, később is visszatérhetsz rá úgy, hogy az Instagram-on belül a profilfotód helyére kattintasz.

A profilfotó beállítása – vagy nem beállítása – után még megkérdezi a rendszer, hogy elmentse-e a bejelentkezési adataidat az éppen aktuális eszközön. Javaslom, hogy ezt engedélyezd, így nem kell később bepötyögnöd a nevedet és jelszavadat minden egyes bejelentkezéskor.

Éééés gratulálok, létre is jött az Instagram fiókod, amiről elméletileg egy megerősítő e-mailt is kaptál az általad megadott e-mail címre.

Eddig volt ugye az az általános rész, ami csak a fiók regisztrációdhoz kötődött, viszont most fogjuk majd összehangolni a Facebook oldaladat az Instagram-mal.

3. lépés – Összekötés a Facebook oldaladdal

Miután elkészült az Instagram fiókod, átnavigáltat a rendszer a “főoldalra”, ahol majd azokat a posztokat fogod látni, akiket elkezdesz követni. Ahhoz viszont, hogy összekössük a fiókodat a vállalkozásod Facebook profiljával, kattints a jobb lenti ikonra, ahol a profilfotód (vagy annak helye) található. Így tudsz átnavigálni a saját oldaladra.

Instagram fiók létrehozása

Ezt követően kattints az “Edit Profile” gomb melletti fogaskerékre, ahol egyéb beállítási opciókat találsz. Itt, ezeken belül kell megkeresned a “Switch to Business Profile” lehetőséget, azaz, hogy átváltsd az Instagram fiókodoat üzleti profilra.

Instagram fiók létrehozása

Majd kattintsd végig az üzleti profil bemutatóját és végül válaszd ki a vállalkozásod Facebook oldalát, hogy összekösd vele az újdonsült Instagram fiókodoat.

Instagram fiók létrehozása

Ezt követően mégegyszer le kell okézni a folyamatot és már kész is vagy. Gratulálok végigértél a regisztráción, kezdheted a posztolgatást, fotók és videók gyártását! 🙂