Képzeld el azt, hogy minden egyes feliratkoztató kampányod során ömlenek az új felhasználók a bizniszedbe. Nem csak hébe-hóba, egy-két ember iratkozik fel hozzád, hanem a kampányindítás után már egyből, tömegesen érkeznek a listádra.

Igen, hidd el, ez lehetséges! Csupán annyi szükséges ehhez, hogy rendszerszemléletűen tekints a feliratkoztató kampányaidra is és kiemelt szerepet kapjon az az online folyamataid kialakításában.

Sok vállalkozó esetében érzem azt, hogy amikor új feliratkozókat szeretnének gyűjteni, akkor ennek a megvalósítására csak legyintenek egyet, hogy jó… ez úgyis csak egy „ingyenes dolog” a vevő számára, nem kell ezt túl lihegni. Pedig, hogyha így állsz hozzá, akkor pontosan ugyanezt az eredményt fogod Te is visszakapni, az érdeklődőid csak legyintenek rád és sosem fognak feliratkozni.

Amennyiben viszont kiemelt figyelmet szentelsz az új feliratkozók megszerzésére, akkor olyan növekedő adatbázisod lesz, ami folyamatosan szállítja a „friss vért” a vállalkozásodba.

Mielőtt fejest ugranánk a témába, nézzük meg, hogy pontosan mit is jelent az, hogy „feliratkozás”.

Lehet, hogy most mosolyogsz magadban és úgy gondolod, hogy hát de ez tök egyértelmű, mit kéne ezen megbeszélni, viszont fontosnak tartom letisztázni azt, hogy mit is kell értened a „feliratkoztatás” szó alatt.

feliratkoztatás - postaládaHa megkérdeznél 10 vállalkozót, hogy mi az, hogy feliratkoztatás, akkor nagy valószínűséggel minimum 8-an azt válaszolnák, hogy az e-mail címek gyűjtése. Ami részben lehet egy jó válasz is, hiszen a Te oldaladról valóban az a cél, hogy minél több e-mail címet sikerüljön összegyűjtened a feliratkoztató kampányod során, viszont ez ennél azért egy összetettebb dolog.
(Azt egyébként csak halkan súgom meg, hogy igazából Neked nem „e-mail címeket” kell gyűjtened, hanem érdeklődőket, lead-eket, akiket a későbbiekben meg tudsz majd szólítani az ajánlataiddal, de mondjuk azt, hogy az „e-mail cím” alatt erre gondolt mindenki.)

Pontosan amiatt viszont, hogy ezt ennyire egyoldalúnak érzi számos vállalkozó, nem képes olyan hatékony feliratkoztató kampányt létrehozni, mint amit valóban szeretne. Fontos, hogy a feliratkoztató kampány egy win-win szituáció legyen, azaz ne csak Te nyerj azzal, hogy megadják számodra az emberek az elérhetőségeiket, hanem a feliratkozóknak is legyen ez egy hasznos folyamat, ahol valamilyen értéket kapnak a feliratkozásukért cserébe.

Éppen emiatt, úgy kell gondolnod magára a feliratkoztatásra, mint egy vásárlási folyamatra, csak jelen esetben a vevő nem a pénztárcájával fizet, hanem az elérhetőségének a megadásával.

Kis kitérő… Te mikor iratkoztál fel utoljára egy olyan felületen, ahol csupán annyi volt kiírva, hogy „hírlevél feliratkozás”?! Nah ugye… 🙂 Akkor Te sem várhatod el az érdeklődőidtől, hogy erre olyan extázisba kerüljenek, hogy egyből megadják az e-mail címüket Neked.
Hírleveleket manapság már senki sem akar kapni és emiatt önszántából senki sem fog feliratkozni. Valamit Neked is adnod kell a feliratkozásért cserébe!

Oké, de akkor hogyan csináljam mindezt?

Mint ahogy fentebb is írtam, muszáj ennek a folyamatnak egy win-win szituációnak lennie. Adj valamilyen értéket az érdelődőidnek, amiért cserébe ők megadják Neked az elérhetőségüket. Azaz, legyen ez egy csere folyamat. Te megkapod az érdeklődőd elérhetőségét (és a lehetőséget, hogy kommunikálj a későbbiekben az ő irányába), ő pedig kap egy értékes, hasznos „dolgot” (terméket, információt, extra tartalmat, stb.).

Azt gondolom már a könyöködön jön ki, hogy mindent a vevő szempontjából kell megközelítened. Az ő nyelvén kell beszélned, az ő igényeit kell kielégítened. Viszont pontosan ezt kell követned a feliratkoztatás során is.

Mi az a plusz, amiért szívesen megadnák a célközönséged tagjai az elérhetőségüket? Mi az, ami annyira hasznos és értékes számukra, hogy egyből tudni akarnak róla és ezért gondolkozás nélkül megadják számodra az e-mail címüket?

Első körben nézzük meg, hogy mik azok a jellemzők, amelyekkel fel kell ruháznod a feliratkoztató -, azaz csali termékedet vagy lead magnetedet (lead mágnesedet) annak érdekében, hogy minél vonzóbb legyen az az érdeklődőid számára

1. Első és legfontosabb, hogy a csali termék legyen ingyenes, csak az elérhetőségét kell megadnia a feliratkozónak azért cserébe.

2. A célközönséged egy konkrét, valós problémájára fókuszálj és arról szóljon a terméked. Ha a célközönséged nem érzi túl közelinek magához a témát, akkor nem fogja megadni az e-mail címét.

3. Az említett problémára pedig konkrét megoldást adjon a csali terméked. Ha egy „kamu dolog” az, ami a friss feliratkozókat várja, akkor az olyan, mintha a strandon szándékosan lyukas matracokat árulnál, csupán 100 Ft-ért. Lehet, hogy sokan megveszik és kezdetben azt hiszik milyen jó üzletet kötöttek Veled, viszont mikor rájönnek, hogy pocsék a termék, amit kaptak, akkor soha többet nem fognak visszamenni hozzád, mert tudják, hogy csak átverésről van szó, hiába szerezték még ennyire olcsón (feliratkozás esetében ingyenesen) az adott terméket.

4. Csak EGY dologra koncentrálj, ugyanis, ha több mindent próbálsz összezsúfolni egy csali termékbe, akkor az túl bonyolult és átláthatatlan lesz, amivel csak összezavarod az érdeklődőidet, ami miatt inkább bezárják az oldaladat és nem iratkoznak fel.

5. Ebből kifolyólag legyen a csali terméked egyértelmű és érthető. Fogalmazz érthetően, legyen mindenki számára első pillanattól egyértelmű, hogy mit kapnak majd a feliratkozást követően.

6. A csali terméked legyen azonnal elérhető, hiszen a friss feliratkozottad akkor akar megoldást a problémájára, amikor lenyomja a „letöltés/feliratkozom/tovább” gombot. Egyből küldd el neki a csali termékedet. Ha később küldenéd azt ki, akkor egyre kisebb a valószínűsége annak, hogy azt valóban meg fogja nézni, és ez azt jelenti, hogy egyre kisebb esély van arra is, hogy a későbbiekben figyeljen majd rád.

7. Legyen a terméked gyorsan „fogyasztható”, ne egy 100 oldalas könyvet adj a feliratkozást cserébe. Itt az a lényeg, hogy a célközönséged egy adott problémáját minél gyorsabban kezelni tudd, nem pedig, hogy egy komplex, minden problémát elhárító megoldást adj.

Mutatok Neked konkrét példákat is annak érdekében, hogy jobban megértsd mik tudnak jó csali termékként működni

Online marketing tanácsadóknak: Egy ingyenesen letölthető email marketing audit, amiből megtudod hogyan hírleveleznek a magyar vállalkozók

Használtautó kereskedőnek: Egy csekklista arról, hogy használtautó vásárláskor mik azok, amiket feltétlenül le kell ellenőrizned az autókban

Személyi edzőknek:Egy rövid felmérő, teszt, aminek a kitöltésével megtudod, hogy mire kell odafigyelned ahhoz, hogy visszanyerd a terhesség előtti alakodat

Ezeken felül tökéletes csali termék tud még lenni:

✓ egy segédeszköz (pl.: egy excel táblázat a költségeid dokumentálására)
✓ esettanulmány, amiből a célközönséged tanulhat egy hozzájuk hasonló ügyfél példájából
✓ termék katalógus, amiben az aktuális ajánlatokról értesülhet a feliratkozód
✓ vásárlási kupon
✓ letölthető ebook
✓ szoftverek esetében próbaidőszaki lehetőség
✓ illetve kvázi minden, ami ingyenes és magas értékkel bír a célközönséged számára

És, hogy a iménti példák miért működhetnek annyira jól, mint feliratkoztató termékek?

Azért, mert mind követik azokat a jellemzőket, amelyeket fentebb bemutattam számodra:

Online marketing tanácsadóknak: Email marketing audit:

🔑 Ingyen elérhető: Maga az audit ingyenesen letölthető a honlapon keresztül.
🎯 Konkrét, valós probléma: Az audit olyan vállalkozóknak szól, akik szoktak hírlevelezni, ellenben jobb számokat szeretnének elérni az e-mail marketingjükben. Így adott a problémájuk, nem elégedettek a jelenlegi helyzetükkel és szeretnének javulni a hírlevél kommunikációban.
💡 Konkrét megoldás: A vállalkozók email marketingjéről szól az audit, tehát annak a vállalkozónak, aki szintén szokott hírlevélben kommunikálni, ez egy fontos és hasznos tanulmány, hiszen megtudja mire kell odafigyelnie.
☝️ Egy dologra koncentrál: Egyetlen egy dologról, a hírlevél kommunikációról ír, nem keveri az online hirdetésekkel, stratégia tervezéssel, stb.
⭐️ Egyértelmű és érthető: Maga a csali termék is egyértelmű, hogy kinek szól, illetve mit tartalmaz, így nem árul zsákbamacskát, mindenki tudja mire számíthat a letöltést követően.
📬 Azonnal elérhető: Az auditot a feliratkozást követően egyből elküldjük e-mailben, így az azonnal elérhető.
⏱ Gyorsan “fogyasztható”: Csupán pár oldalas az audit, így gyorsan átolvasható, végignézhető.

Használtautó kereskedőnek: Csekklista a használtautó vételről:

🔑 Ingyen elérhető: Ahogyan az audit is, a csekklista is ingyenesen elérhető a honlapon keresztül
🎯 Konkrét, valós probléma: A csekklista egyértelműen azoknak szól, akik most terveznek használtautót vásárolni, akiknél gyakori probléma az, hogy nem tudják felmérni az adott autó állapotát és emiatt könnyedén megtévesztik őket.
💡 Konkrét megoldás: Mivel használtautó vásárláskor sok olyan rejtett dolga lehet egy autónak, ami csak a vásárlás után derül ki, ezért hasznos a vevők számára egy olyan ellenőrző lista, ami végigvezeti őket azokon a legfontosabb pontokon, amik segítségével megbizonyosdhatnak az autó tényleges állapotáról
☝️ Egy dologra koncentrál: Ez természetesen függ a csekklista összetettségétől, viszont, ha nem tartalmaz semmilyen plusz dolgot a használtautó vételről, (megéri-e egyáltalán használt autót venni, hol érdemes utánanézni használtautóknak, stb.), csupán a már kiválasztott autó leellenőrzéséről szól a csekklista, akkor ez is csak egyetlen dologra koncentrál.
⭐️ Egyértelmű és érthető: Egyértelmű a csali termék, olyan pontokat sorol fel, ami segít leellenőrizni a kiválasztott használtautó állapotát.
📬 Azonnal elérhető: Mivel a feliratkozást követően egyből kiküldjük ezt a csekklistát, ezért az egyből elérhető.
⏱ Gyorsan “fogyasztható”: A felsorolásokat alapból könnyebb végigolvasnia az emberi agynak, viszont mivel ez egy összegző lista, ami csupán a legfontosabb dolgokat emeli ki, azokat nem részletezi, ezért ez gyorsan “fogyasztható”.

Személyi edzőknek: Felmérő/teszt a terhesség előtti alak visszaszerzéséről:

🔑 Ingyen elérhető: A felmérő ingyenesen elérhető és akárki által kitölthető a honlapon keresztül
🎯 Konkrét, valós probléma: Egyértelmű dolog, hogy a kismamák alakja megváltozik a szülést követően és gyakori vágy az ő esetükben az, hogy visszaszerezzék a szülés előtti formájukat.
💡 Konkrét megoldás: Mivel a csali termék kvíz jellegű, tehát kérdésekre kell válaszolni és azok megválaszolását követően kerülnek kiértékelésre az érdeklődő válaszai, így teljesen személyreszabott értékelést fog kapni a kitöltő, nem csak egy „sablonválaszt”, amivel nem feltétlenül fog tudni azonosulni
☝️ Egy dologra koncentrál: Maga a felmérő semmi olyannal nem foglalkozik, ami általánosságban csak a sportokhoz, testmozgáshoz vagy diétázáshoz kapcsolódhat, kizárólag azzal foglalkozik, hogy a válaszadót abban segítse, hogy visszaszerezze a terhesség előtti alakját
⭐️ Egyértelmű és érthető: Pontosan meg van fogalmazva, hogy miben tud segítséget nyújtani a felmérő kitöltése
📬 Azonnal elérhető: A teszt kitöltését követően egyből kiértékelésre kerülnek a válaszok, így az azonnal elérhető.
⏱ Gyorsan “fogyasztható”: Itt nem feltétlenül csak az eredmény átolvasására kell gondolni, hanem arra is, hogy a felmérőnek is rövidnek kell lennie, amit könnyen, gyorsan ki tudnak tölteni az érdeklődők.

Remélem a fenti példákon keresztül látod, hogy mennyivel hatékonyabban tud az működni, ha nem csak annyit írsz ki, hogy „hírlevél feliratkozás itt”, hanem egyből, már a feliratkoztatás pillanatában azon vagy, hogy a lehető legjobban segíteni tudjál az érdeklődőid számára.

Ahhoz, hogy ezt hatékonyan el tudd készíteni a következőkre van tehát szükséged:

1. Meghatározni a célközönségedet
2. Majd meghatározni a célközönséged azon problémáját, amire a csali terméket készíted
3. Kitalálni, majd elkészíteni a csali termékedet a fenti jellemzők segítségével
4. Felépíteni egy oldalt, ahol ezt külön tudod kommunikálni
5. Látogatókat terelni erre az oldalra, akiket így minél nagyobb százalékban feliratkozókká tudsz konvertálni

Sok sikert a feliratkoztató kampányaid megvalósításához!